niedziela, 16 grudnia 2012

Inf. dla 1A - L.26

Temat: Gazetka szkolna (nagłówek, stopka, kolumny, WordArt, znaki podziału) - część 2. 
W związku z tym, że na poprzedniej lekcji nie było wielu uczniów,
a ci, którzy byli, nie wszyscy zdążyli dokończyć,
dziś będziemy kontynuować temat.

Czego masz się nauczyć, wykonując zadanie:
  1. Rozbijać tekst na kolumny (układ strony - ustawienia strony - kolumny)
  2. Dodawać znaki podziału (układ strony - ustawienia strony - znaki podziału)
  3. Zmieniać tło strony (układ strony - tło strony - kolor strony) i dodawać znak wodny (układ strony - tło strony -  znak wodny)
  4. Dodawać nagłówek i stopkę na stronie - powtórka z lekcji nr.19 (podwójne kliknięcie na górze lub dole strony albo Wstawianie - Nagłówek i Stopka)
  5. Wstawiać elementy WordArt (wstawianie - tekst - WordArt)
  6. Wstawiać zdjęcia  i zmieniać ich ustawienia (wstawianie - Obraz; zaznaczyć wstawiony obraz i wybrać polecenie Narzędzia obrazów - Formatowanie)
Zadanie: Używając artykułów ze strony szkoły http://www.pyrzycegim.com/dzieje-sie.php stwórz gazetkę podobną do tej poniżej. 
Rysunek do nagłówka:
Wymagania do oceniania:
  1. Każda strona ma nagłówek z logo i tytułem z WordArt
  2. Na pierwszej stronie ma znajdować się tekst w trzech kolumnach. 
    1. Do tekstu powinni być dodane zdjęcia w ramkach, 
    2. Zdjęcia nie powinni wychodzić poza kolumnę
  3. Na drugiej stronie ma znajdować się:
    1. Duże zdjęcie na szerokość strony
    2. Pod zdjęciem trzy kolumny tekstu
  4. Tło gazetki powinno być nie białe i zawierać znak wodny
  5. Tekst powinien być wyjustowany w całej gazetce
  6. Żeby właściwie umieścić tekst i zdjęcia, należy używać wstawianie znaków podziału
Uwaga! 
  • Ci, którzy zrobili zadanie z poprzedniej lekcji, mają dodać drugą stronę.
  • Ci, którzy byli na poprzedniej lekcji i nie dorobili poprzednie zadanie mają dorobić go łącznie z dzisiejszymi dodatkami.
  • Ci, którzy nie byli obecni na poprzedniej lekcji, mają zrobić tylko stronę drugą  gazetki (łącznie z nagłówkiem)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz